fredag 4. mai 2012

Danse mot Vår

Lavendel i bunt
 Min favoritt-vårsang er den kjente "Danse mot vår" av Viberg og Løvland som setter ord på akkurat hvor deilig det er ute i vårsola. Her kan man legge fra seg flere bekymringer, fjernkontrollen og mobilen, og bare lukke øynene med hodet vendt mot sola.

Vil du ha våren inn i stua kan vi friste med deilig duftende lavendel både i bunt og i hjerteform


Lavendel formet som hjerter
Morsomme ølkasser med plass til seks kalde

Danse mot vår
Gjennom regnbuens glans
ser jeg himmel og hav
smelte sammen i soloppgang

Og mens tankene flyr
våkner sanser til liv
Og jorden nynner sin egen sang

Jeg vil danse mot vår
kjenne hud møte hud
være ung i et nyfødt år
Kjenne liv i min kropp
fra en sol som står opp
Være ung, jeg vil danse mot vår

I en blomstrende eng
vil jeg vandre av sted
og la sansene finne vei

Jeg har vårkjolen på
vinden stryker meg nå
Jeg byr deg en vals
Kom og dans med meg


Jeg vil danse mot vår
kjenne hud møte hud 
være ung i et nyfødt år
Kjenne liv i min kropp
fra en sol som står opp
Være ung, jeg vil danse mot vår
(Vigberg og Løvland)




Store lykter som pynter opp inngangspartiet


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar